Szolgáltatási feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A www.anzotherm.hu online áruházat az AnZo Szaniter Kft. üzemelteti. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az AnZo Szaniter Kft. (továbbiakban: AnZo Szaniter vagy Vállalkozás) és a AnZo Szaniter által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő
Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, Fogyasztó vagy Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (a
Vállalkozás és az Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek)
AnZo Szaniter Kft. adatai:
Cégnév: AnZo Szaniter Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: AnZo Szaniter Kft.
Székhely: 1188 Budapest, Törvény utca 35.
Adószám: 23767472-2-43
Közösségi adószám: HU 23767472
Cégjegyzékszám: 01-09-305114; bejegyezte a Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Telefon: +36 (20) 381 8135 ; +36 (20) 373 1178
E-mail: info@anzotherm.hu
Számlaszám: Budapest Bank Zrt.: 10103881-49694200-01004001
IBAN: HU23 1010 3881 4969 4200 0100 4001
Swift: BUDAHUHB
AnZo Szaniter Kft. telephely, :
H-1188 Budapest,
Törvény u. 35.
Nyitva tartás:
Hétfő – Péntek: 8:00-17:00
Szombat – Vasárnap: Megrendeléseket felveszünk.
AnZo Szaniter Kft. ügyfélszolgálata:
Honlap: www.anzotherm.hu
Mobil: +36 (20) 381 8135
Mobil: +36 (20) 373 1178
E-mail: info@anzotherm.hu
H-1188 Budapest,
Törvény u. 35.
Nyitva tartás:
Hétfő – Péntek:8:00-17:00
Szombat – Vasárnap:megrendeléseket felveszünk.
Web szolgáltató adatai:
Cég név: Tárhely.eu
Székhely: 1144, Budapest, Ormánság u. 4/A X. em. 241.
Levelezési cím: XIII. kerület, Visegrádi utca 80/A. I.Emelet
Bankszámlaszám: 10702215-48381002-51100005
Nemzetközi bankszámlaszám: HU45 1070 2215 4838 1002 5110 0005
A SWIFT kód (BIC kód): CIBHHUHB
Adószám: 14571332-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-909968
Telefon: +36 1 789 2789
E-mail cím: support@tarhely.eu
- Általános tudnivalók
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.anzotherm.hu weboldalon keresztül történik, és amely szolgáltatás az előzőekben meghatározott Felek között jön létre. A www.anzotherm.hu oldalon történő vásárlást a 2014. március 15. napját követő vásárlások esetében, az e napon hatályba lépett új Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, Hatodik Könyv, Kötelmi Jog 6:5. §, 6:7.§, valamint „Az elektronikus úton történő szerződések különös szabályai” fejezete 6:82. § – 6:85. § -ai; illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), illetve 2014. június 12. napjáig – az addig megkötött szerződések esetében – a távollévők között kötött szerződésekről szóló
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szabályozza. A 2014. június 13. napjától megkötött szerződésekre, a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet előírásait alkalmazzuk.
1.2. A www.anzotherm.hu oldalon keresztül történő vásárlás elektronikus úton (pl. webáruházunkban vagy elektronikus levélben, magyar nyelven) leadott megrendeléssel lehetséges. A személyesen, üzleteinkben történő vásárlás nem minősül távollévők között megkötött szerződésnek, így nem tartozik jelen ÁSZF hatálya alá.
1.3. A www.anzotherm.hu weboldalon keresztül bárki vásárolhat, amennyiben elfogadja a jelen ÁSZF-ben. foglaltakat. (A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. § 2. pontja szerint fogyasztónak csak természetes személy minősülhet. Nem vonatkozik ez a szabály a békéltetőtestületi eljárás kezdeményezési lehetőségre.)
1.4. A megrendelés – Vállalkozástól küldött visszaigazolással – interneten, írásban, magyar nyelven kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, amelyet iktatunk, és úgy kerül archiválásra, hogy utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.
- Regisztráció
2.1. A www.anzotherm.hu oldalon vásárlásához nem szükséges regisztráció, azonban visszatérő vásárlóknak a regisztráció megkönnyíti a vásárlást, illetve lehetővé teszi a rendelés státuszainak nyomon követését.
2.2. Regisztráció megrendeléskor:
A Megrendelő a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a “FIZETEK »” gomb megnyomásával választhat a “Bejelentkezés”, a “Regisztrálok és megrendelem” vagy a “Bejelentkezés nélkül rendelek” opciók közül.
Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a Megrendelő rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére.
2.3. A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semmi nemű felelősség nem terheli. A Vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél jelszava illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozásnak felróható okból hozzáférhetővé válik. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására,bejelentkezés után, a Adatmódosítás menüpontban van lehetőség. Aktív rendelést érintőadatok módosítására az Ügyfélszolgálati telefonszámokon, vagy központi e-mail címünkön van lehetőség.
- Megrendelés
3.1. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, vagy a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. . Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk! A termékoldalon található műszaki adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának vagy hazai disztribútorának weboldalára. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk. Amennyiben a Webáruházunkban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a portálon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely forintban értendő és (ha nincs külön jelölve) az általános forgalmi adót tartalmazza. A csomagolás és kiszállítás (fuvardíj, postaköltség) költségeiről a 4.1. pont alatt adunk tájékoztatást. A termékek vételára nem
tartalmazza a kiszállítás költségét.
3.3. A weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Kereskedő fenntartja azzal, hogy a módosítás a www.anzotherm.hu való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a www.anzotherm.hu felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
3.4. Az Anzotherm Kft. a megrendelés megérkezését követően a vásárlást elektronikus úton (automatikus e-mailben) visszaigazolja. A szerződés a Felek között a visszaigazolással (lásd 1.4. pontot) jön létre. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül az Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozás ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bármi nemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. A Megrendelő a
megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
3.5 A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, felelősség nem terheli.
3.6. A rendelések feldolgozása, a vevőszolgálati feladatok végzése munkanapokon, hétfőtől-péntekig
8:00-17.00 óráig történik. Az ezt követően, szombaton és vasárnap illetve munkaszüneti napokon beérkezett megrendelések feldolgozása és postára adása a következő munkanapon kezdődik meg.
- Szállítási és fizetési feltételek
4.1. Az www.anzotherm.hu oldalon kiválasztott és megrendelt terméket a Kereskedő a Megrendelőnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolás után a megrendelést követő 3-7 munkanapon belül megrendelés során jelzett szállítási címre házhoz szállítja, saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével, ha a várható szállítási időpont meghaladja a 7 napot a termék megrendelésének beérkezése után telefonon vagy E-mailen tájékoztatjuk erről.
4.2. Ha a későbbi szállítási idő nem megfelelő, akkor a megrendelést módosítjuk vagy töröljük. A jelen pontban írt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Kereskedőt nem kötelezik. A meghatározott időpontra, órára történő kiszállítást nem áll módunkban vállalni. A fuvardíjat a Megrendelő viseli.
4.3. A termékek alap fuvardíja bruttó: 1900 Ft-tól (egyezerháromszázkilencven) Magyarország területén. Az AnZo Szaniter Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést követően utólagosan változtasson a fuvardíjon a Megrendelővel egyeztetve. A termék súlyára, méretére és törékenységére való tekintettel megemelkedhet az alapszállítási díj (például kád, WC, radiátor, mosdó rendelése esetén, de pl.: de bizonyos esetekben pl. csak csaptelep kisebb dolgok esetén nem változik a szállítási költség), melyről a megrendelés után, de a véglegesítése előtt tájékoztatjuk a vásárlót. A számlában feltüntetésre kerül a fuvardíj oly módon, hogy a termékek bruttó vételára megemelkedik a fuvardíj összegével. A fenti kondíciók a termékek kiszállítására vonatkozik, a termékek esetleges felszerelésére, üzembe helyezésére, karbantartására nem. A termékek üzembe helyezéséről, felszereléséről, karbantartásáról a Megrendelőnek kell gondoskodnia. Ha egy Megrendelőtől azonos napon több megrendelés is érkezik, és a termékek már csomagolásra kerültek akkor ezek a házhozszállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. (Ennek egyszerű gyakorlati oka van: egy-egy megrendelés beérkezése után a Kereskedő becsomagolja a szállítmányt és újabb csomag készítése esetében a szállítmányozó cég is külön szállítmányként kezeli és számlázza azt a Szolgáltató részére. A már leadott megrendelésekhez a Kereskedőnek nem áll módjában újabb tételeket hozzátenni.) . De bizonyos esetekben (ez függ a termékek súlyától és méretétől és a kiszállítás címétől) a Kereskedő eltekinthet a külön-külön házhoz szállítási díjtól, de ezt az ügyfélszolgálattal kell egyeztetni. A Kereskedő a fuvardíj változtatásának
jogát fenntartja. A Megrendelő a fentiektől (saját szállítóeszköz vagy szállítmányozó cég igénybevétele) eltérő egyéb szállítási módokat is igénybe vehet. A Kereskedő tájékoztatja a Megrendelőt, hogy ezen egyéb szállítási módok igénybevétele esetén a fenti fuvardíj nem alkalmazható.
4.4. A www.anzotherm.hu oldalon megrendelt szolgáltatásokat a Kereskedő a Megrendelőnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.
4.5. A Kereskedő a szállítással egyidejű készpénzes fizetést alkalmaz, de lehetőség van előre utalást is kérni ez esetben vegye fel a kapcsolatot az elérhetőségeken az ügyfélszolgálattal. Amennyiben az előreutalást választja, a számlát az összes termék beérkezésekor állítjuk ki, melyet e- mailben küldünk el. Ha az összeg beérkezik intézkedünk a termék kiszállításáról vagy értesítjük a termék átvételéről megrendelése szerint. A számlát minden esetben a termékkel együtt kapja meg a vásárló.
4.6. A Megrendelő termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén azt átvenni. Ne vegyen át sérült csomagot! Ha ilyen problémát tapasztalt esetleg – Jegyzőkönyveztesse a Futárral és haladéktalanul jelezze a futár cég ügyfélszolgálatán (Royal-Futar Hungária Telefonon: +36-20/30/70-216-3606 munkanapokon 08.00 – 17.00 óra között, E- mailben:ugyfelszolgalat@royal.hu) és az Anzotherm ügyfélszolgálat felé! Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Kereskedőnek nem áll módjában elfogadni.
- Elállás joga, módja, következményei
5.1. A leadott és visszaigazolt rendelésektől való elállási jog gyakorlására vonatkozó szabályozást a 17/1999. (II.5). Korm. rendelet tartalmazta a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) hatálybalépéséig. A 2014. június 13. napja után kötött szerződésekre már ennek szabályai vonatkoznak
5.2. A Korm. rendelet értelmében a Fogyasztó indokolás nélkül gyakorolhatja elállási jogát – főszabályként – a termék átvételétől számított 14 napon belül.
5.2.1. A Fogyasztót a 14 napon belüli indokolás nélkül megillető elállási és felmondási jog alóli kivételeket a Korm. rendelet 14. pontja részletezi.
Ezek közül külön is kiemeli a Vállalkozás, hogy nem illeti meg az ilyen elállási jog a Fogyasztót
- Olyan termék tekintetében, amelynek ára a vállalkozás által nem befolyásolható,
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követőfelbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
5.3. A szerződéstől való elállást nyilatkozattal kell bejelenteni. A bejelentést a Vállalkozás
Ügyfélszolgálatán írásban kell megtenni (postai úton: 2220 Vecsés, Lázár Vilmos u. 12/1; e-mailen:
). A telefonon tett bejelentést a Vállalkozás elállásként/felmondásként nem rögzíti. Az elállási nyilatkozatot a Fogyasztó (1) az ÁSZF 1. számú mellékletében található elállási nyilatkozat kitöltésével és a Vállalkozáshoz való eljuttatásával, vagy (2) saját megfogalmazású elállási nyilatkozatban gyakorolhatja. A jog gyakorlása határidőben történik, ha a nyilatkozatot a 14 napos határidő lejárta előtt elküldték. A nyilatkozat 14 napon belüli elküldését a Fogyasztónak kell igazolnia.
5.3.1 A Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése írja elő, hogy ha a szerződés megkötését megelőzően a Vállalkozás nem ad tájékoztatást az indokolás nélküli felmondás lehetőségéről, határidejéről, feltételeiről, illetve a nyilatkozat-mintáról – úgy az indokolás nélküli felmondás lehetősége 12 hónappal meghosszabbodik. Ha e 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, akkor a felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
A Vállalkozás a szerződés előtti tájékoztatási kötelezettségének jelen ÁSZF 5.2., 5.2.1., 5.3., pontjaiban, valamint az ÁSZF mellékletében, illetve a megrendelés visszaigazolásakor tesz eleget.
5.4. A termék átvételi időpontja: a bolti átvétel esetében a rendelés bolti átvételének időpontja, házhozszállítás esetében a futártól, a Pick-Pack vagy a Posta Pontnál történő átvétel időpontja. Ezek a bolti blokkal/számlával, ill. a futártól, illetve az átvételi pontnál kapott nyugtával, bizonylattal bizonyíthatóak.
5.5. A Fogyasztó a 14 napon belüli elállás esetében a sértetlen terméket a számlával/nyugtával vagy annak másolatával, saját költségén küldje, vagy személyesen szolgáltassa vissza a Vállalkozás címére (1188 Budapest, Törvény u. 35).
5.5.1. A Fogyasztó a terméket, az elállás közlését követően haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni. Ennek közvetlen költsége a Fogyasztót terheli.
5.5.2. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére a Vállalkozásnak nincs lehetősége.
5.5.3. Abban az esetben, ha a terméket a Fogyasztóhasználatba vette, és nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, ezáltal az eredeti állapot nem állítható helyre, akkor a Vállalkozás érvényesítheti az ebből eredő kárának megtérítését. A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
5.5.4. A Vállalkozás követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredőkárának megtérítését is.
5.5.5. A Vállalkozás legkésőbb, az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül téríti vissza a Vásárló által megfizetett teljes összeget (beleértve ebbe a 4.1. pont alatti költséget is), a Vásárló által igénybevett fizetési móddal megegyező módon. A Vállalkozás a visszatérítendő összeget mindaddig visszatarthatja, ameddig a Fogyasztó a terméket nem szolgáltatta vissza, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
- Jótállás, szavatosság
6.1. A 2014. március 14. napjáig megvásárolt termékek jótállására és a szavatosságára a Polgári törvénykönyvről szóló, többször módosított 1959. évi IV. törvényben [Ptk.] foglalt mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók [248.§, 305. § – 311/A. §].
6.2. A 2014. március 15. napjától megkötött szerződések esetében a termékek jótállásával, kellék-, vagy termékszavatosságával összefüggésben a 2013. évi V. törvény (új Ptk.) rendelkezései szerint kell eljárni [Jótállás: 6:171. § – 6:173. §, kártérítési igény: 6:174. §; Hibás teljesítés: 6:157. § – 158. §,
- § – 178. §; Kellékszavatosság: 6:159. § – 6:167. §; Termékszavatosság: 6:168. § – 6:170. §].
- Egyebek
7.1. A Vállalkozás az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Vállalkozás az Ügyfél adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Vállalkozás alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el (pl. futárszolgálat). A Vállalkozás az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról
- évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.
7.2. A Vállalkozás bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
7.3. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függően a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. Ezt megelőzően a fogyasztóvédelemről szóló jogszabályok alapján a Fogyasztó a panaszát elő terjesztheti a lakhelye szerinti illetékes megyei, vagy az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél.
Adatvédelmi nyilvántartási azonosító: 03148-0001.
Az ‘Eladó’ áru tulajdonjog fenntartással él mindaddig, amíg a ‘Vásárló’ az ‘Eladó’ -tól vagy ‘Eladó’ megbízottjától (pl.: alvállalkozó áruszállító) átadott-átvett áru(k) az ‘Eladó’ által kiállított számlán szereplő végösszegét teljes mértékben megfizeti. A ‘Vásárló’ kijelenti, hogy a kereskedő tulajdon jog igényét nem vitatja és fentiek elmulasztása esetén büntetőjogi felelősséggel tartozik.
Budapest, 2014. június 13.
AZ ÁSZF MELLÉKLETEI: AZ ÁSZF 1. SZÁMÚ MELLÉKLETE: ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZAT MINTA* Elállási/Felmondási nyilatkozat
Címzett: AnZo Szaniter Kft. Ügyfélszolgálata
Budapest
Törvény utca 35.
1188.
E-mail cím: info@anzotherm.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…………………………………………. ……………………………………………..
…………………………………………. …………………………………………….. Szerződéskötés időpontja /a termék átvételének időpontja: ……………………………..
Rendelés száma: ……………………………………
A fogyasztó(k) neve: ……………………………………..
A fogyasztó(k) címe: …………………………………….. Kelt, ……………………2014…………….hónap……nap.
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
(*csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
ÁSZF 2. SZÁMÚ MELLÉKLETE:
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI TÁJÉKOZTATÓ
Készült a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződése részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján.
- Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállnia szerződéstől.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében:
- a) attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átves;
- b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;
- c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél – e-mail – útján) az alábbi címre:
AnZo Szaniter Kft. Ügyfélszolgálata 1188 Budapest, Törvény utca 35. vagy az:
info@anzotherm.hu e-mail címre).
Ebből a célból felhasználhatja az ÁSZF 1. számú mellékletében közzétett elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
- Az elállás/felmondás joghatásai
- 1. Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
- 2. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
- 3. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átad A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket, vagy veszprémi illetve budapesti üzletünkben visszaszolgáltatja.
- 4. A termék visszaszolgáltatásának közvetlen költségét Ön visel
- 5. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett Amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használta, úgy az azzal okozott kárt meg kell térítenie.
ÁSZF 3. SZÁMÚ MELLÉKLETE:
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
A 3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet harmadik melléklete alapján készült
- KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a AnZo Szaniter Kft.. 1188 Budapest, Törvény utca 35, e-mail címe: info@anzotherm.hu – hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsőesetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a AnZo Szaniter Kft. vállalkozásnál vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- TERMÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelezőhatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- JÓTÁLLÁS
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén, ha (1) a jótállást (garanciát) a megkötött szerződésünkben kikötöttük, vagy ha (2)a termék besorolható az egyes tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt termékek közé, akkor az AnZo Szaniter Kft. ennek alapján, a szerződés (1) szerinti időben, illetve a Korm. rendelet (2) szerint 1 évig jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
(1)A Fogyasztónak a szerződésben meghatározott határidőn belül a kellékszavatosságra vonatkozó szabályok szerint kell a jótállási igényt bejelentenie. A Fogyasztó – a termék sajátosságainak figyelembevételével – igényelheti a kellékszavatosságnál (3. számú melléklet 1. pontja) jelzetteket.
(2)A Fogyasztót – amennyiben a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó Korm. rendelet hatálya alá tartozó terméket vásárolt, az alábbi jogok illetik meg:
- a) A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikkfogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.
- b) A jótállásból eredőjogok – főszabályként – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. A jótállási jegy
szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegyfogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Ezek esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
- c) A Fogyasztó a Ptk. 6:159.-a alapján a jótállásra tekintettel, a kellékszavatosságra vonatkozó igényeket terjesztheti elő a törvényben szabályozott korlátokra is tekintettel (kijavítást vagy kicserélést igényelhet; az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat)
- d) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
- e) A Fogyasztó igényelheti, hogy a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy
tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén javítsák meg. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén -a javítószolgálat gondoskodik.
- f) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kel
Lékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban (termékszavatosságnál, kellékszavatosságnál) meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Közzétéve:
Budapest, 2015. április 13.

